Vorige week kon je de pop(punk)band nog aan het werk zien op de weide van Werchter onder een stralend zonnetje. Het trio uit Houston, Texas brengt al sinds 2011 poppunk en komt later op het jaar met een vijfde langspeler. Een dikke maand geleden kregen we hieruit al de eerste geluiden te horen in de vorm van “FUNERAL GREY”. Met “SELF-SABOTAGE” slaat de band weer een andere richting in.
De grens tussen poppunk en pop is soms zo flinterdun dat een overlever uit het Dookie-tijdperk zich kan afvragen waar de term poppunk ooit is ontstaan? De gitaar die opent klinkt zo zeemzoet, maar het is pas wanneer de elektronische drumsample invalt dat je ten volle beseft dat dit een soort boysband is. We worden doorheen heel de song overladen met effecten op elk instrument en zelfs op de zang van Awsten Knight zitten de nodige aanpassingen. Het enige dat kan wijzen op de aanwezigheid van een portie poppunk is het refrein. De gitaren mogen dan eens compleet losgaan en het klinkt best krachtig. Van zodra het einde van dit refrein echter nadert duiken de foute elektronische effecten weer op.
Waterparks brengt ons nog met “SELF-SABOTAGE” wederom een liedje dat zo glad is dat het nog steeds door de kleinste gleufjes glijdt. Groot slipgevaar in de buurt van deze band. Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben.
Ontdek nog meer nieuwe muziek op onze Spotify.