Heel even leek het erop dat Kali Uchis een van de nieuwe grote popsterren van deze generatie zou worden. Zo’n vier jaar geleden brak de Colombiaans-Amerikaanse zangeres door met haar ijzersterke debuutplaat in de vorm van Isolation. Deze blaakte van het zelfvertrouwen, werd geprezen om Kali’s veelzijdige maar duidelijke visie en eindigde in verscheidene eindejaarslijstjes. Helaas stopte haar ster hierna een beetje met rijzen. Twee jaar na Isolation verscheen een overbodige ep genaamd TO FEEL ALIVE EP waar wij ons nou niet per se levendiger van gingen voelen, en haar langverwachte tweede (en eerste grotendeels Spaanstalige!) langspeler, Sin Miedo (del Amor y Otros Demonios) ∞, die ook niet echt bepaald potten brak. We hopen dus dat Kali’s nieuwe muzikale projecten wat boeiender zijn dan die vorige twee, en met haar nieuwste single “NO HAY LEY” doet ze alvast een poging om ons weer te interesseren.
Kijk, onze aandacht heeft Kali Uchis zeker weten te vangen met “NO HAY LEY”, maar of ze dat op positieve manier gedaan heeft, daar valt nog over te twisten. Het lied begint weliswaar behoorlijk veelbelovend met haar Spaanstalige engelenzang tegen een dromerige beat, maar al vrij snel realiseren we ons dat dit niet zó’n nummer is. “NO HAY LEY” transformeert zich namelijk vrijwel meteen tot een ongelooflijk kitscherig en fout dancepopnummer dat ideaal geweest was als we ons bevonden in een shady nachtclub aan een Spaanse strandboulevard circa 2005, maar het is nu 2022 en we wíllen niet in zo’n nachtclub zijn. Als het doel van Kali Uchis was om ons een tenenkrommend slecht en uiterst generiek nummer te geven, dan is ze daarin geslaagd. Als ze wilde laten zien dat ze nog steeds over die creatieve capaciteiten beschikt die ze liet zien op Isolation, dan is die missie met “NO HAY LEY” helaas gefaald.
Facebook / Instagram / Twitter
Ontdek nog meer muziek op onze Spotify.