
© CPU – Peter Verstraeten
Zussentrio The Warning, qua haarkleur ook wel de K3 van de hardrock, is volop bezig met de aanloop naar een nieuw album. Veel informatie hebben we hier nochtans nog niet over. De Mexicaanse band overtuigde ons onlangs wel nog met “Kerosene“. Vorig jaar stond The Warning nog op Graspop naar aanleiding van de vorige langspeler Keep Me Fed uit 2024. Voordat een volgende passage in ons landje op Rock Werchter gepland staat, is de band nog enthousiast aan het touren als voorprogramma voor YUNGBLUD. Dit wel in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.
“Ego” is weer een stevige rocksong zoals we die van de groep verwachten. Net als enkele keren voordien doet The Warning het nu in het Spaans, waar ze anders vaak voor het Engels kiezen. Naast het feit dat we zelf niet vloeiend zijn in de taal, geeft deze nieuwe single ons gewoon veel energie en kunnen we dus niet klagen. Boven de donkere sfeer en harde gitaren, kan de edgy rand in Dany’s stem indruk maken. Zoals vaker bij de band, speelt ook de baslijn van Ale een grote rol en maakt die het af. Wij kunnen alvast niet wachten op een albumaankondiging.
The Warning staat op vrijdag 3 juli op The Slope van Rock Werchter.
Facebook / Instagram / Website
Beluister de singles van de week op onze Spotify.





