© CPU – Senne Houben
Picture Parlour laat zich beïnvloeden door Nick Cave en Fleetwood Mac, en werd al vergeleken met Alex Turner en Amy Winehouse. Dat klinkt natuurlijk mooi voor een band die slechts een handvol nummers uit heeft, waarvan debuutsingle “Norwegian Wood” voorlopig de meest succesvolle blijft. Het veelbelovende duo werd ervan beschuldigd nepobabies te zijn, waarop frontvrouw Katharine Parlour liet weten dat dat een gekke beschuldiging is aangezien haar vader een fabrieksmedewerker was en de mama van gitariste Ella Risi poetspersoneel is. Zij twee worden trouwens nog aangevuld door twee andere muzikanten, die ze via Facebook leerden kennen, en zo ging de bal aan het rollen.
“Who’s There To Love Without You?” begint als een coole rocksong waarbij de stem van Parlour voor veel kleur zorgt, terwijl de gitaar lekker bezig blijft. Tijdens het refrein vormen het gitaar- en slagwerk een goeie energieke mix, maar blijft de tekst zéér eentonig. Met wat elektropopbeats had dit een platte, zomerse popsong kunnen worden, maar hier wordt het refrein eigenlijk best oninteressant door het constant herhalen van de titel. “Who’s There To Love Without You?” eindigt wel met een goed instrumentaal stuk en doordat het amper drie minuten duurt is het ook geen tijdsverspilling, maar het refrein is wel een teleurstelling ondanks de goeie muziek.
Beluister de singles van de week op onze Spotify.