In Londen is er een duo met de naam Club Kuru. Club Kuru is eigenlijk het geesteskind uit 2012 van de klassiek geschoolde Laurie Erskine. Vier jaar musiceerde en speelde Erskine alleen. In 2016 werd het duo gevormd omdat Laurence Hammerton de audities goed had doorlopen. De band maakt heel filmische muziek en dat blijkt uit hun twee lp’s Giving In en Meet Your Maker. Het tweetal maakt zijn platen zelf, van het eerste idee op het witte papier tot de eindmix. Toch was het alweer vijf jaar geleden dat de band van zich liet horen, maar de terugkeer is er wel eentje in volle sterkte.
De nieuwe single “Gone Like A Flower” is opnieuw een song geworden waarbij je als luisteraar heerlijk kan dagdromen. Het Engelse tweespan tracht in de song uit te leggen dat antwoorden niet zomaar te grabbel liggen, maar dat je moet zoeken naar je eigen waarheden. Doe dat echter vooral met een lach op je gezicht en ontluik als een bloem wanneer je op je levenspad gaat. Club Kuru is een combo van twee muzikanten die zijn instrumenten echt volledig in de hand hebben. De nieuwe song kabbelt zacht van begin tot einde, en de sound is echt heel warm en zwoel. De productie is mooi gepolijst, minzaam vernist en beschilderd met een randje van bladgoud. Ook Michael Kiwanuka produceert hetzelfde filmische geluid dat dat innige gevoel geeft. We gaan grote woorden gebruiken en horen zelfs het gitaargeluid dat Pink Floyd gebruikte op de klassieker Dark Side Of The Moon. Bij Club Kuru zit je in een comfortabele zetel, doe je je ogen toe, en laat je je leiden door datgene dat je dan wilt dromen.
Facebook / Instagram / X (Twitter)
Beluister de singles van de week op onze Spotify.