© CPU – Freya Goossens
Het is alweer een tijdje geleden dat we nog een album van Tyler, The Creator hebben gekregen. In 2019 loste hij IGOR, wat meteen een schot in de roos werd. Met dit album won hij zijn allereerste Grammy Award. Het werd zo in een klap zelfs zijn meest succesvolle langspeler tot nu toe. Voorafgaand aan deze parel kregen we het hiphopgeoriënteerde Flower Boy. Een veelgeprezen release die ook de krantenkoppen wist te halen. Toch is het Tylers grootste talent om constant muzikale vooruitgang te boeken, die werkelijk in de bloemetjes gezet mag worden.
Tot vandaag bracht hij sinds 2019 geen solowerk meer op de markt. Wel lanceerde hij een ijssmaak en werd hij een gezicht in de Gucci-campagne met A$AP Rocky aan zijn zijde. Recent hoorden we hem nog op “Gravity”, een nummer van Brent Faiyaz, maar na lang wachten heeft hij nu de geanticipeerde single “Tell Me How” uitgebracht.
Er zijn er niet veel die van een reclamedeuntje een effectief nummer maken, maar toch waagde Tyler zich aan deze uitdaging. Vorige maand werd “Tell Me How” als nummer in een Coca-Colacommercial uitgezonden. We horen je al denken, ‘dit gaat toch niet weer zo’n irritant deuntje zijn?’ Niets is minder waar. Het lied neemt afstand van deze commerciële sfeer. Vooral het hoge en energieke gehalte van de song doet vergeten dat dit überhaupt gemaakt werd voor een advertentie.
“Tell Me How” start met een fluit, bespeeld door Tyler zelf. Het is deze fluit die de single een retroachtige uitstraling geeft, alsof we in de jaren 70 ergens in een wachtzaal zitten. “Tell Me How” is een experimenteel nummer, dat we eigenlijk al gewoon zijn van Tyler, maar toch is het verrassend goed.
Instagram / Twitter / Facebook
Ontdek nog meer muziek op onze Spotify.