LiveRecensies

Mahler & Rhinos Are People Too @ Charlatan: Japanse porno in hartje Gent

LiveRecensies

Mahler & Rhinos Are People Too @ Charlatan: Japanse porno in hartje Gent

Fotograaf: Leon De Backer

Wanneer Ampersand een evenement organiseert, is het verstandig om op tijd te komen, aangezien ze altijd een hele mooie line-up weten samen te stellen. Deze keer was dit niet anders en was de hele stad afgezakt naar de Charlatan om er Mahler en Rhinos Are People Too live aan het werk te zien. Beide bands speelden een meer dan overtuigende set en slaagden erin om iedereen met een gigantische smile op hun gezicht huiswaarts te laten keren.

De band die vanavond de spits mag afbijten, is Mahler. Hoewel het buiten nog lekker warm en vroeg op de avond is, liep de Charlatan toch lekker vol. Daardoor hoeven de jongens niet voor een lege zaal te spelen, wat resulteert in het nodige enthousiasme. Al snel wordt het duidelijk dat de bandleden zeer goed weten waar ze mee bezig zijn. Terwijl Mahler eigenlijk nog gezien kan worden als een beginnende band, komt hun live performance heel volwassen over.

Om nu eventjes niet te overdrijven, de jongens van Mahler mogen hun cover van Kylie Minogue zonder twijfel tot één van de beste covers van de afgelopen jaren rekenen, ze blazen ons letterlijk omver. Wat Mahler typeert zijn de hele fijne stukken van samenzang. De stemmen van Domien, Ruben en Michiel klinken samen echt heel overweldigend, vooral dan de hoge stukken. Jongens en meisjes, Mahler moet je zeker en vast in de gaten houden want voor je het weet spelen ze grotere zalen aan flarden.

Fotograaf: Leon De Backer

Een beetje later dan voorzien is het dan toch tijd voor de hoofdact van de avond, Rhinos Are People Too. Met een fenomenale debuutplaat als Hello From The Gutters, is het vast moeilijk om te kiezen met welk fantastisch nummer je moet beginnen. De band kiest voor “Hear The Night Calling” en weet daarmee de Charlatan in een mum van tijd om te toveren tot een ietwat mysterieuze plaats waar Japanse porno toch wel de hoofdrol inneemt.

De lichtshow zit er ook vanaf seconde één boenk op, wat meteen voor de gepaste sfeer zorgt. Nummers zoals “Ariel” en “Lust” weerklinken door de klankkasten van de Charlatan. De songs klinken op plaat al heel goed, maar live overtreft de band zichzelf, nogmaals. De hardere gitaarstukken komen echt bikkelhard binnen. Wat ons ook opvalt, is dat de samenzang tussen Loes en Pieter-Jan ook echt perfect zit, helemaal niets op aan te merken.

Fotograaf: Leon De Backer

Het hoogtepunt van de avond houden ze uiteraard tot het einde van hun set. Hun wereldhit -in wording- “L.A Confidential” wordt met de dromerige stem van Loes ingezet, waardoor de Charlatan onbeweeglijk staat toe te kijken. Wat een nummer, man man man. Als allerlaatste song van hun sublieme set spelen ze “We Are The People”, een cover van A Tribe Called Quest.

De Charlatan trakteert de band nog eens op een overweldigend applaus, meer dan terecht als je het ons vraagt. Het was pas het tweede optreden van de band in deze setting en toch klinkt het nu al zo goed. Wij hopen dat de band deze zomer heel wat speelkansen zal krijgen, want ze verdienen het meer dan ooit. Zaterdag spelen ze in Café Den Trap in Kortrijk, spreken we met z’n allen daar af?

Related posts
LiveRecensies

Bumble B. Boy @ Charlatan: Rammelen met de korven

Bumble B. Boy is de artiestennaam van Nederlander Tom Harden. Afgelopen zomer maakte het project van de man naam op verschillende Nederlandse…
InstagramLiveRecensies

Ploegendienst @ Charlatan: Overdrukventiel

Het is woensdag 24 januari 2024 en we begeven ons in Gent om een avondje alles kort en klein te trappen in…
LiveRecensies

Badlands @ Vlasmarkt: De Vlasmarkt herwonnen

Gisterenavond konden we op verschillende locaties in Gent ons laten meeslepen door stevige gitaren. Maar liefst zeventien bands, zowel uit het Verenigd…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.