Nieuwe singlesOude Bekenden

Nieuwe single The Vices – “How Does It Feel”

© CPU – Nathan Dobbelaere

Met een optreden in TivoliVredenburg eind vorig kalenderjaar bereikte The Vices zijn voorlopige live-hoogtepunt. De band bevestigde daar, voor diegene die de groeipotentie van het Groningse viertal nog niet hadden opgemerkt, het platspelen van een zaal ook in de grotere zalen makkelijk aan te kunnen. Maar de ambities van de band reiken verder dan het Hollandse clubcircuit, veel verder, en de bandleden werkten daar weer hard aan in 2024. Met een bak aan (live) ervaring en twee succesvolle studioalbums in de achterzak, waagden de vier twintigers eerder dat jaar de sprong naar de andere kant van de Atlantische plas. Terug naar de hele kleine zaaltjes. Stad voor stad de Verenigde Staten van Amerika veroveren. En dat bevielen de VS en The Vices blijkbaar goed, want de volgende Amerikaanse speeldata werden aan het einde van het jaar alweer afgekondigd, naast data in Nederland en Duitsland.

Al die tourdrukte weerhield ze er gelukkig niet van alweer nieuw studiowerk voor ons klaar te zetten. Het nieuwe, derde, album werd aangekondigd voor begin 2025 en daarvan kwamen al eerder drie aangename singles uit. The Vices gaat daarbij gewoon stug door met waar ze inmiddels heel goed in zijn: puntige rocksongs schrijven, vol melodie en energie. En altijd hoor je de mogelijkheden om op het livepodium nóg meer tot zijn recht te komen en uit te groeien tot publieksfavorieten.

“How Does It Feel” is de vierde en laatste single voordat het nieuwe album uitkomt en tapt echter uit een wat ander vaatje. De gitaren wordt grotendeels opgeborgen en maar zeer spaarzaam ingezet. Het zijn de drums, toetsen, de bekende koortjes en zelfs wat passende strijkers die de aandacht krijgen. In een mid-tempo liedje over liefde, dromen en idealen en daarvan proberen te genieten. Zoetsappig wordt het bij The Vices echter niet, het is nog steeds garage pop. Het is wel duidelijk dat The Vices in 2025 niet alleen meer harten wil veroveren in Europa en de Verenigde Staten, maar ook muzikaal nog steeds volop nieuwe energie heeft.

Before It Might Be Gone verschijnt op 7 februari. Op 15 januari start het liveseizoen van The Vices met een concert in de Oosterpoort in thuisstad Groningen. Na de Amerikaanse en Duitse data spelen de heren door heel Nederland, te beginnen op 6 maart in de Maassilo in Rotterdam.

Website / Instagram

Beluister de singles van de week op onze Spotify.

Related posts
Nieuwe singlesOude Bekenden

Nieuwe single HILLARI - "How Does It Feel"

Terwijl de muziek van de Noors-Filippijnse HILLARI steeds verder de wereld over reist, blijft de artieste op muzikaal vlak trouw aan zichzelf….
Nieuwe singlesOude Bekenden

Nieuwe single Lézard – "How Does It Feel?"

Lézard verovert razendsnel zijn plek in de Belgische muziekwereld. Deze zomer stonden de Gentenaars voor het eerst op Pukkelpop, waar de adrenaline…
InstagramLiveRecensies

Best Kept Secret 2025 (Festivaldag 1): Subtropisch zweten

De werkweek werd vroegtijdig afgesloten, de cursussen werden even opgebaard. Reden? In een dikke dertig graden de tent opzetten en ons richting…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *