Natalie Jane is een heus TikTok-fenomeen die fans verzamelde met nummers te coveren in grote parkings. Die bevatten een goede akoestiek voor haar stem, waarmee ze regelmatig eens uithaalt. Ondertussen maakt Jane ook eigen muziek en eind vorig jaar kregen we zelfs een eerste album te horen. Dat debuut kon ons helaas niet bekoren en we moesten tot het einde wachten om de goede tracks te horen. Ook “Tattoos” bewandelt dezelfde weg als het merendeel van Where Am I?, waardoor we ons beginnen af te vragen of Natalie Jane het niet beter bij covers had gehouden.
De boodschap van “Tattoos” ligt in lijn met het merendeel van haar debuutplaat: haar ex heeft haar pijn gedaan. We vragen ons af hoe lang je als artiest eenzelfde thema muzikaal kan uitmelken, want het lijkt langzaam het doel te zijn van Natalie Jane. Ook muzikaal blijft de zangeres plakken aan haar eerste langspeler. Opnieuw horen we duistere beatjes en het lijkt alsof “Tattoos” een single is die ze heeft vergeten toe te voegen aan haar debuut. Op een bepaald moment probeert ze ook te rappen: iets wat vreemd over komt, omdat haar stem er simpelweg niet voor gemaakt is. Ergens naar het einde toe haalt ze dan toch eens, zonder herhaaldelijke beat, uit, al voegt dat niks toe aan de single en voelt het een beetje geforceerd aan als ’toch maar te tonen wat je kan’. Het ziet ernaar uit dat Jane niet meer dan een TikTok-performer zal worden die het voornamelijk van covers moet hebben.
Facebook / Instagram / Website / X (Twitter)
Beluister de singles van de week op onze Spotify.