Het duurde toch wel enkele seconden tot de naam Razorlight bij ons een belletje deed rinkelen deze ochtend. Het was even graven voordat we wisten wie we ook alweer voor ons hadden, maar toen Spotify ons vervolgens “America” voorschotelde, viel de frank uiteindelijk toch vrij snel. Oh ja, Razorlight, die ene band die met tracks als “Golden Touch”, “In The Morning” en dus ook “America” genoeg munitie had om in de jaren nul menig dansvloer stevig in beweging te krijgen. Die band! Inmiddels zijn de Britten die grote spotlights al even kwijt, maar helemaal verdwenen waren ze nooit. Sterker nog: Razorlight maakt zich op voor de release van Razorwhat? The Best Of Razorlight, een verzamelplaat die begin december moet verschijnen en waarop de groep, naast een reeks oude bekenden, ook met twee nieuwe nummers aankomt.
Eén van die twee is “You Are Entering The Human Heart”, dat afgelopen donderdag al werd losgelaten. Het nieuwe nummer laat al snel horen dat Razorlight niet per se van plan is om de klok terug naar de nillies te draaien, al heeft “You Are Entering The Human Heart” wel een uiterst vertrouwd gevoel. Dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat de klassieke bezetting opnieuw samen achter het stuur zit, want naast Johnny Borrell zijn ook Björn Ågren, Carl Dalemo en Andy Burrows weer van de partij. Die laatste deelt bovendien de zang met Borrell, waardoor het herenigingsfeest helemaal compleet is en de single helemaal aanvoelt als thuis. Toch betekent dat niet dat Razorlight hier plots goud in handen heeft. Het is een degelijk nummer, maar speciaal wordt het niet en daarmee zal “You Are Entering The Human Heart” ook geen single zijn die de wereld opnieuw richting Razorlight zal doen kijken. Het is vooral leuk dat we de Britten nog eens horen, maar veel meer dan dat wordt het voorlopig niet.
Razorwhat? The Best Of Razorlight komt 9 december uit.
Facebook / Instagram / Twitter / Website
Ontdek nog veel meer muziek op onze Spotify.






