Als er een naam is die we al een tijdje goed in de gaten houden, dan is het Lous and The Yakuza. De Brusselse zangeres met Congolees-Rwandese roots bracht in 2020 haar debuutplaat Gore uit, waarna alles in een heuse stroomversnelling kwam. Inmiddels stond ze in het voorprogramma van Coldplay, Gorillaz en Alicia Keys, tekende ze bij het platenlabel van Jay-Z, lijkt ze kind aan huis te zijn geworden bij Louis Vuitton en schittert haar single “Kisé” in FIFA23. We zouden wellicht nog een hele waslijn aan indrukwekkende prestaties kunnen opnoemen, maar laten we vooral ons licht schijnen op de nieuwste muzikale creatie van Lous and The Yakuza. “Hiroshima” is de volgende single in aanloop van haar tweede album en maakt steeds meer duidelijk wat de sfeer van die plaat zal worden.
De release van “Hiroshima” gaat gepaard met een VEVO Lift live performance die volgende week verschijnt en daaruit kan je meteen opmaken dat ook buiten de landsgrenzen met grote ogen naar ‘onze’ Lous gekeken wordt. De eerste seconden van “Hiroshima” doen denken aan een poppetje in een muziekdoos dat stilletjes stopt met dansen, maar de zang van Lous zorgt voor een zekere beladenheid. Geen tijd voor lieflijke deuntjes, want even later explodeert het licht ontvlambare geheel en krijgen we alweer een song van wereldniveau die al gauw in onze gedachten verder blijft spelen. Een ietwat duistere sfeer lijkt het steeds meer over te nemen en voor we het goed en wel beseffen is het amper drie minuten tellende liedje alweer voorbij. Lous and The Yakuza bevestigt met “Hiroshima” alvast dubbel en dik waarom ze een van de artiesten is om de komende tijd in de gaten te blijven houden.
Ontdek nog meer muziek op onze Spotify.