Op een dag wordt je wereldberoemd, rijg je de hits aan elkaar en weet je stadions in sneltempo uit te verkopen. En dan zit je daar, met miljoenen op je bankrekening. Het overkwam Ed Sheeran, die van straatmuzikant evolueerde tot speelbal van de commerciële muziekindustrie, want met = als recentste voorbeeld mocht hij het Koning Boudewijnstadion afgelopen zomer nog twee keer laten vollopen. Dat Sheeran zijn zuurverdiende centen bijgevolg besteedt aan speelgoed, is iets wat alleen de echte fans weten. Zo is de Brit bijvoorbeeld grote fan van Lego en klaarblijkelijk ook van Pokémon. Zo’n grote fan zelfs, dat hij zijn nieuwe single “Celestial” in samenwerking maakte met Ash Ketchum en zijn denkbeeldige figuurtjes.
De gedachte dat alles wat Ed Sheeran aanraakt meteen ook in goud verandert, kan vandaag wederom bovengehaald worden. Met “Celestial” heeft de roodharige zanger namelijk weer een radiohitje te pakken, dat minder plat klinkt dan je zou verwachten. De single vindt namelijk het midden tussen de eerlijke begindagen en de grootse popdagen. In dat opzicht is het vooral de opbouw naar de refreinen die eruit springt, gezien de Brit daar leuk gebruik maakt van zijn stem. In de refreinen zelf zijn het dan helaas wel de plattere beats die de bovenhand nemen, maar zoals gezegd houden strofes en refreinen elkaar op “Celestial” mooi in evenwicht. Ed Sheeran brengt bijgevolg dus niet echt iets nieuws, maar het moet wel gezegd dat hij met deze single gewoon een toffe popsong aan zijn palmares heeft toegevoegd. Het komt misschien door de hulp van alle Pokémon, zoals de clip ons wil doen geloven.
Ontdek nog meer muziek op onze Spotify.