De Britse Holly Lapsley Fletcher, of kortweg Låpsley, vastpinnen op één specifiek genre of stijl is niet de meest gemakkelijke opgave. Ze creëert dan ook vooral haar eigen alternatieve brouwsel van stijlen en invloeden, waar piano, frisse synthprikkels en een gevulde collectie vocal effects de standaardingrediënten zijn. Met alternatieve singles “Painter”, “Station” en “Falling Short” liet ze ons in 2015 al kennismaken met haar eigen artistieke kijk op popmuziek. De nummers gooiden op online blogs meteen hoge ogen, maar met haar meest klassieke pophit “Hurt Me” schoot ze pas echt de hoofdvogel af en vloog ze regelrecht de radiosferen in. Debuutalbum Long Way Home werd vervolgens ook goed onthaald en gunde haar meer bekendheid bij een wat groter publiek. Hoewel meer onder de radar, bewees ze zichzelf later opnieuw met tweede album Through Water. Twee jaar na die bevrijdende plons in het diepe komt de Britse opnieuw volledig boven water met nieuwste single “32 Floors”.
Onder een golf van fijne synths verwelkomt Låpsley ons met haar karakteristieke stem opnieuw in haar wolkeloze wereld. De Britse heeft een stem die praktisch niet inwisselbaar is en die zelfs na de radiostilte van bijna 2 jaar nog altijd even vertrouwd én origineel aanvoelt. Haar nieuwste single maakt duidelijk dat ze ook haar experimentele mindset nog lang niet is verloren. In “32 Floors” mixt ze opnieuw licht en donker, klassiek en vernieuwing alsof ze nooit anders heeft gedaan. Låpsley blijft zo haar lekker vrijzinnige zelve, al onthult ze in het refrein voor het eerst ook een dansbare r&b sfeer, zonder daarbij de emotionele gevoeligheid uit het oog te verliezen. Gedeeltelijk onverwachts, krijgt de Britse ons dus spontaan aan het dansen met haar nieuwste single. De vraag is dan ook of ze zich op volgend materiaal ook meer zal richten op soortgelijke dansbare beats. Afgaand op wat we hier nu al horen, zouden we daar allesbehalve rouwig om zijn.
Facebook/ Twitter/ Instagram/ YouTube
Ontdek nog meer muziek op onze Spotify.