Binnen een kleine maand krijgen we eindelijk de debuutplaat van Charli Adams op ons bord. De verwachtingen rond dat album liggen al een tijdje redelijk hoog, aangezien de jonge zangeres een lange tijd door het leven ging als songwriter voor artiesten als chloe moriondo en Peach Pit. Om het kort te houden: bands die stuk voor stuk hun grote doorbraak kenden het afgelopen jaar. Na dus altijd maar in de schaduw te hebben gestaan, treedt de jonge Amerikaanse nu zelf naar de voorgrond. Met al een handvol singles die ze dit jaar uitbracht, is het dan ook niet onlogisch dat we zo hard uitkijken naar Bullseye. Voor een van die singles werkte ze bijvoorbeeld al samen met de beloftevolle Ruston Kelly, maar nu schakelt ze een versnelling hoger. Op “Seventeen Again” krijgen we niemand minder dan Novo Amor te horen.
Op muzikaal vlak blijft Charli Adams zichzelf nog steeds trouw. Steker nog, het lijkt erop dat ze sinds het moment dat Taylor Swift haar liefde voor Adams uitte, steeds meer richting die popgigant begin te neigen. Ze doet dat zonder de commerciële richting uit te gaan, wel te verstaan. Zo moeten we bij het horen van “Seventeen Again” al snel denken aan zangeressen als Phoebe Bridgers. Dat komt door het feit dat het nummer redelijk rustig begint met een akoestische gitaar en de zangeres haar stem geleidelijk aan minder breekbaar uitspeelt. Ook de wisselwerking met Novo Amor speelt hier een belangrijke rol in. Geleidelijk aan bloeit de nieuwste creatie van Adams open in een wondermooie indiepopsong, die met een hoog meezinggehalte en twinkelende telefoonlampjes op z’n einde loopt.
Op 16 juli krijgen we Bullseye, het debuutalbum van Charli Adams, eindelijk te horen.
Ontdek nog meer muziek op onze Spotify.