Ten Fé is al even bezig. Voordien was het gewoon Fé maar dat vonden ze nogal zielig dus maakten ze er maar tien Fé’s van, vele beter! Op 3 februari komt de band met de debuutplaat Hit The Light op de proppen. De plaat werd geproduced door Ewan Pearson (Jagwar Ma, M83, The Rapture). Hij zorgde er voor dat er een Weatherall / Primal Scream / Screamadelica richting in de plaat kroop. Veelbelovend zouden we zomaar durven zeggen. Nadat “Make Me Better”, “In The Air”, “Elodie” en “Turn” eerder dit jaar al hoge toppen scheerden, is het nu de beurt aan “Twist Your Arm”.
“Twist Your Arm” is de zogenaamde ‘lead single’ van de debuutplaat, eentje die we veel zullen horen op de radio dus (als ze dat hier al durven draaien, zo’n onbekende muziek). Om eerlijk te zijn, klinkt het wel toegankelijk. Het is een perfect voorbeeld van de analoog digitale aanpak die bij Ben Moorhouse en Leo Duncan van Ten Fé bekendstaat. De twee stemmen zorgen met een elektronische groove voor een karakteristieke sound en een catchy melodie. Eerst was “Twist Your Arm” nog een blues track maar door de invloed van de producer is het nu een echt Britpop nummer die zich met een vette bass richting inferno begeeft. Wij zijn er van overtuigd dat Ten Fé een fenomenale plaat zal afleveren.
Instagram / Facebook / Twitter
https://soundcloud.com/tenfemusic/twist-your-arm
Hello! Happy New Year!
Ten Fé just shared the lead single from the debut album: “Twist Your Arm” – Produced by Ewan Pearson (Jagwar Ma, M83, The Rapture).
– Debut album, ‘Hit The Light’, out on 3 February 2017 through SOME KINDA LOVE / [PIAS]- 21-date UK and European tour kicks off end of February. US tour to be announced this month- 6 million Spotify plays, 5 Hype Machine top 5- Comes off the back of Christmas no. 1 on Hype Machine with their Born Slippy CoverLove to know your thoughts – more details belowCheers!Russ x”
We came to Ewan with what is basically an old, bluesy-type tune” says Leo Duncan about ‘Twist Your Arm’, “slide guitars, chain-gang backing vocals, gospel piano – and Ewan took it in a Weatherall / Primal Scream / Screamadelica direction, which was fine by us cos that was why we wanted to work with him! And he preserved enough of the original vibe for it to still feel kind of rootsy.”