
© Petey USA
Petey USA is het alias van de Amerikaan Peter Martin, een kerel die zich tijdens die ene pandemie stierlijk verveelde en dan maar ‘geestige’ filmpjes postte op TikTok. Die ellende is gelukkig aan ons voorbijgegaan want persoonlijk krijgen we een halve tot hele depressie van dat oeverloos scrollen, maar Martin blijkt wel een heel goeie muzikant te zijn en dan heb je ons wel weer bij de lurven. Sinds 2021 werden al vier albums uitgebracht dus qua productiviteit kan het wel tellen bij de man uit Michigan. “Kill The City” is de nieuwe telg van de familie.
Over zijn muziekstijl hebben we al van alles en nog wat gelezen en gehoord. Indiepop, synthpop of meer zelfs, bedroom dreampop. Eerlijk, wij vinden het gewoon toffe popmuziek met scherpe hoeken hier en daar die soms afgevijld worden en soms niet. Veel mensen dromen er van om de boel de boel te laten en zich om te toveren tot de eerste de beste boer die instaat voor zijn eigen gewassen, groenten en fruit. Op papier allemaal heel mooi, met de strohalm in de mond mijmerend loensen naar het ondergaande zonnetje, tot je er werkelijk aan begint. “Kill The City” dus, maar wel met een heleboel kanttekeningen erbij. Petey USA maakt er wel een dikke banger mee met dat tropische ritme, die fijne gitaarpartij en die synths die het hele boeltje overnemen. Je hoort de wanhoop in de stem van de brave mens. ‘I tried to kiss the city, but the city wouldn’t kiss me back’. De artiest zingt dat hij fout op fout stapelt en dat hij er moedeloos van durft te worden. Juist, die synths dan die zoals gezegd het hele boeltje overnemen: gewoon heel, heel mooi gedaan, echt een heel markant geluid. Check zeker dit knappe lied eens!
Facebook / Instagram / Website
Beluister de singles van de week op onze Spotify.





