De lockdown in maart mag dan een vreemde periode geweest zijn voor zowat iedereen, voor sommigen betekent het ook meer tijd om creatief bezig te zijn. Voor de Brusselse zangeres Chloë Nols betekende het een tijd om te zoeken naar een eigen sound voor haar muzikale project Vis à Vis. Het resultaat van haar experimenten werd een fusie van hypnotiserende indie pop met analoge synths en saxofoon. Denk daarbij aan Eefje de Visser, Aurora en FKA Twigs als vergelijkbare artiesten qua muzikaliteit, al zijn dat wel meteen grote namen. “Cassandra” is de eerste single die het levenslicht ziet en die onderstreept meteen het filmische element.
Met “Cassandra” mikt Vis à Vis niet op een radioproof debuut. Het nummer bouwt langzaam op en wordt gedragen door een zachte productie. Een lange intro schetst beelden van landschappen waarvan we vandaag alleen nog maar kunnen dromen. Het quasi stilstaande water wordt in beweging gebracht door de heldere stem van Chloë en tegelijkertijd wordt ook het arrangement steeds rijker. In de bridge wordt de zangpartij ingeruild voor saxofoonklanken die wij zeker kunnen smaken en het geheel meteen onderscheiden van de dertien-in-een-dozijn liedjes die zich graag onder de noemer indie pop plaatsen. Met debuutsingle “Cassandra” zal Vis à Vis waarschijnlijk niet het grote publiek bereiken, maar ons wist de Brusselse alvast te overtuigen.
In 2021 verschijnt de debuut-ep van Vis à Vis en daarop belooft de zangeres nog meer in te gaan op de filmische texturen van haar nummers en ons te voorzien van een dosis zachte, heldere vocalen.