Nieuwe singles, Ontdekkingen van "Den Beir"

Debuutsingle Wasdaman – “Storm in a Cup of D – Scream of the Blue Turtle”

(c) Pieter Clicteur

Maak kennis met Wasdaman, niet alleen de reactie die bij het merendeel van de bevolking ontglipt wanneer er een knorrende Lamborghini voorbijschuurt, maar ook de bandnaam van Vlaanderens nieuwste jazzspeeltje. Aanstormend uit de Oostendse branding, maken we kennis met hun debuuttrack “Storm in a Cup of D – Scream of the Blue Turtle”.

De track is stiekem geen losstaande entiteit, maar vormt een smaakmaker voor de plaat die er in oktober zit aan te komen. Deze plaat consumeer je volgens frontfiguur Bas Bulteel vervolgens het best in onafgebroken luistersessies. Als we, na het horen wat deze prelude te bieden heeft, onze fantasie zijn werk laten doen, dan lijkt ons dat geen enkel te probleem gaan vormen. “Storm in a Cup of D – Scream of the Blue Turtle” laat er geen zeewier over groeien en begint furieus. Zo horen we een jagende saxofoon, prikkelende keys, gevolgd door een strakke, invallende drum. Niet veel later legt het ensemble er nog een vettige, krachtige laag overheen. Ten slotte zorgen ze met behulp van enkele fracties van complete stilte voor momenten van intense, dynamische spanning. “Storm in a Cup of D – Scream of the Blue Turtle” is een prikkelende prelude met een strakke, dynamische onderstroom. Is Wasdaman de nieuwste Oostendse (oester)parel, een waardige opvolger voor de leegte die The Van Jets laat? Zo ziet, maar vooral klinkt het er wel naar uit.

De som van geladen muzikaliteit, vingervlugge snelheid en de succesvolle risico’s die de band nam, vormen een klaar en duidelijk statement. De boot van Wasdaman is er een die we niet willen missen wanneer het volledige album van wal steekt.

Storm in a Cup of D verschijnt 4 oktober via WERF Records. Tourdata kunnen via deze link worden opgevist.

Facebook / Instagram

Ontdek nog meer nieuwe muziek op onze Spotify.

30 augustus 2019

About Author

Tijs Delacroix Tijs is de Tijsbeer tussen de Dansende Beren. Tijdens zijn studies Cultuurmanagement vertoefde hij eventjes in Schotland waar hij 'Commercial Music' studeerde aan University of West Scotland. Daarnaast liep hij in die periode ook stage bij artiestenmanagementbureaus Skytiger en ART-SPOT.BE. Hij droomt ervan beginnende artiesten te adviseren, te begeleiden, kortom te lanceren onder zijn 'OENGER' brandmerk. Deze beer smult van dynamische parels met een overdosis aan grinta, maar dweept ook lustig mee met al wat afwijkt van de platgereden wegen.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Newsletter