Nieuwe singles, Oude Bekenden

Nieuwe singles Drake – “Omertà” & “Money In The Grave”

© CPU – Matthias Engels

Het is momenteel een en al feest in Toronto! Toronto Raptors is immers de eerste Canadese ploeg die de NBA heeft kunnen winnen en dat gaat gepaard met heel veel vreugde in de hele stad. Ook Drake is in zijn nopjes en loste voor deze speciale gelegenheid twee gloednieuwe nummers. De rapper uit Canada behoort tot de populairste artiesten van deze planeet en haalt met zijn nummers een gemiddelde van 200 miljoen streams. Zijn laatste tour ging echter niet gepaard met het succes dat men hoopte, want veel zalen geraakten niet uitverkocht en de twee geplande shows in Antwerpen werden uiteindelijk maar eentje. Onder de titel The Best In The World Pack lost hij vandaag dus twee nieuwe nummers.

Drake is één van de grootste hiphoppers van deze generatie en gaat niet mee met de trends, maar bepaalt ze zelf mee. “Omertà” heeft een opvallende duistere beat en komt meer over als een freestyle. Geen refrein, maar wel meer dan drie minuten ‘heat’ (‘I’m buying the building to every door that closed on me’). “Money In The Grave” heeft het meeste hitpotentieel van de twee nummers, maar ook hier opteerde de Canadese grootheid samen met zijn team producers voor een eerder zwaardere en duistere beat. Samen met Rick Ross, waarmee Drake in het verleden al vaker samenwerkte, gaat Drake op “Money In The Grave” terug wat meer in de richting van zijn beginjaren in de hiphop. Veel met basketbal en de winst van de Toronto Raptors hebben de twee nummers niet te maken. Het lijkt eerder alsof Drake van de hype en het feest gebruik wilt maken om nog eens extra te verdienen met twee nummers die normaal nooit zoveel aandacht zouden krijgen als een “One Dance” of “God’s Plan”.

Facebook

Ontdek nog meer muziek op onze Spotify.

16 juni 2019

About Author

Simon Meyer-Horn


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Nieuwsbrief