Kleine meisjes worden groot. Kleine meisjes ontdekken alle facetten van de liefde en haar afgeleiden. Als je toevallig een beloftevolle singer-songwriter bent, dan beïnvloedt dat opgroeien soms eens je eigen muzikale keuzes. Zeker wanneer je opgroeit met close friends Taylor Swift en Ed Sheeran in de beïnvloedbare nabijheid. Dit is niet anders bij Nina Nesbitt, de meest ervaren (verschillende ep’s en een langspeler) zangeres uit een select groepje Spotify-nimfen waar ook Charlotte Lawrence en Sasha Sloan deel van uitmaken.
De Schotse bouwde, in het kielzog van Sheeran, een trouw publiek uit met brave singer-songwriter nummers, ‘I’ll be the only fool in the world Just make me fall in love’ “(uit “Make Me Fall”), valt nu eenmaal niet echt pittig te noemen. Recent koos ze resoluut voor de empowerende, femme fatale pop aanpak die we ook bij internationale kleppers Dua Lipa, Tove Lo en Charli XCX terugvinden. Haar lyrics, ‘I’ve been using bodies just to get me through the night’ (uit “The Best You Had”), zijn er de laatste tijd ontegensprekelijk vrijpostiger op geworden.
Op haar nieuwe single, “Loyal To Me”, omcirkelt ze haar popkeuze nogmaals dubbel en dik. We keren even terug naar 1999, het jaar waarin TLC een monsterhit scoorde met “No Scrubs”. “Loyal To Me” klinkt als een frisse, heldere Spotify-vriendelijke variant op die hit. Een relaxte doch verleidelijke vibe en een eenvoudige, oldschool synthriedel zorgen hier voor de succeselementen. Hoe langer hoe meer, maakt Nesbitt duidelijk de juiste keuzes om haar specifiek stemgeluid in te passen in het kader van de commerciële pop. Verder is Dua Lipa’s “New Rules” niet veraf, want ook Nesbitt’s nummer is een schijnbare ‘guide to dating’.
Nesbitt tourt de komende tijd Europa rond met Lewis Capaldi. 19 november staat er een Belgische concertdatum in de wonderschone Botanique gepind. De kaartjes voor dit optreden zijn nagenoeg uitverkocht, dus haast en spoed, is nu best wel een goed idee.