
© CPU – Jan Van Hecke
Het zag er al een tijdje enorm naar uit dat een nieuw hoofdstuk zich opdrong voor High Hi. Na met Return To Dust op zowat elk (festival)podium van de Lage Landen te hebben gestaan, trok het drietal zich terug… om terug te keren als vijftal. Het is te zeggen: op het podium worden Anne-Sophie Ooghe, Dieter Beerten en Koen Weeverbergh vanaf nu ook bijgestaan door Charline D’hoore en Daan Schepers. Zij zullen vanaf nu dus mee zorgen voor een rijkere sound, die voor het zopas aangekondigde Noonday Demon klaarblijkelijk nodig was. Die plaat heeft eigenlijk al op voorhand grote schoenen te vullen, al moeten we eerlijkheidshalve ook toegeven dat het in dat opzicht een beetje wennen wordt. Vooruitgestuurde singles “Running” en “?? How” waren een tikkeltje atypisch, maar groeiden naarmate de tijd vorderde wel. Het nieuwe “The Show” heeft die extra tijd gelukkig niet meteen nodig.
Die nieuwe single komt er nu dus met de aankondiging van album nummer vier, en dat doet ons toch meteen al ietsje meer uitkijken naar de eerste maand van volgend jaar. High Hi lijkt een tikkeltje meer terug te keren naar de roots, maar klinkt tegelijkertijd toch geëvolueerd in zijn huidige vorm. Zoals we het van de band kunnen verwachten stuwt een coole basriff “The Show” voort en wordt die waar nodig ondersteund door glinsterende synths die je terug in de tijd katapulteren. Ooghe klinkt daarbij donker en bezwerend, maar zorgt daarmee ook voor de nodige groove en voegt een catchy randje aan de single toe. ‘Don’t bite my head off / Some things are part of the show’ is het zinnetje dat subtiel blijft hangen alvorens het instrumentale ervoor zorgt dat “The Show” voor het nodige licht in de hedendaagse duisternis zorgt. Coole single, dit!
Noonday Demon verschijnt op 30 januari. High Hi stelt die plaat op zaterdag 28 februari voor in de Ancienne Belgique.
Facebook / Instagram / Website
Beluister de singles van de week op onze Spotify.





