© Irene Van Impe
Camille Yembe wordt een ster. Daar zijn we bij Dansende Beren althans van overtuigd, aangezien we haar begin dit jaar kroonden tot ‘Grote Beer van Morgen‘. Op zich grote woorden, voor iemand die op het moment van die beslissing nog geen enkele single uit had, maar de jonge Brusselse maakt het ondertussen wel helemaal waar. Met “Plastique” vergaarde de jonge Brusselse ondertussen al zo’n dikke honderdduizend streams, en zo viel intussen vooral Frankrijk in zwijm voor haar enigmatische popmuziek. Camille Yembe is met andere woorden helemaal klaar om zich te nestelen tussen de vaste waarden in het Franstalige landschap, en daar zal het nieuwe “Encore” ongetwijfeld zijn steentje aan bijdragen.
Het melancholische randje veegt de Brusselse nogal drastisch van tafel voor haar nieuwste creatie, daar die gedragen wordt door een soort angstaanjagende intensiteit. Een ruwe gitaar schuurt onderliggend het vel van je handpalmen, terwijl Camille Yembe het naar rap neigende hoekje van haar stem exploreert. Dat zorgt voor een bombastisch effect, dat tegelijkertijd zowel heel donker als heel fel binnenkomt. Dat er ook wat distorted effectjes in “Encore” verscholen zitten, toont van technisch vernuft dat binnen onze landsgrenzen niet vaak voorkomt. Camille Yembe heeft met “Encore” met andere woorden opnieuw een sterk staaltje Franse popmuziek afgeleverd, wat alleen maar meer doet vermoeden dat er een nieuwe ster schuilgaat in de jonge zangeres.
Beluister de singles van de week op onze Spotify.