Als je in Londen al eens een straatmuzikant met een gitaar zag zingen, kan het zijn dat het Sebastian Schub was. De Brit bracht vier jaar geleden zijn debuutsingle “Paradise” uit en kenmerkt zijn muziek door Ierse folk en Amerikaanse blues te mixen. Het duurde even voor de singer-songwriter terugkeerde met nieuw materiaal, maar nu krijgen we eindelijk meer van hem te horen. “Sing Like Madonna” is alvast een pareltje en verbaast ons telkens we het horen.
Sebastian Schub staat gekend om het feit dat hij enkel met zang en gitaar muziek maakt. Dat “Sing Like Madonna” opent met gitaargeluiden verbaast dus niet, al voegt hij er dit keer ook een zachte piano aan toe. Die combinatie van geluiden doen ons denken aan een zonsondergang op een avond in september: knus, maar niet te veel mensen rondom ons heen. En dan begint de Brit te zingen. Onze mond valt bijna open van verbazing door de schoonheid van zijn stem. Hij zingt vooral laag en klinkt uniek met een ouderwets timbre, terwijl hij zelf nog een jonge artiest is. Naarmate de single vordert, klinkt het geluid intenser en gezelliger, alsof meer mensen bij ons komen staan om naar de ondergaande zon te kijken. “Sing Like Madonna” is een parel van Sebastian Schub, die ons laat uitkijken naar meer.
Beluister de singles van de week op onze Spotify.






