Pi’erre Bourne kwam in de Botanique de Rotonde in vuur en vlam zetten met de voorstelling van zijn eerste studioalbum The Life of Pi’erre 4. De 26-jarige rapper-producer slaagde er vanaf minuut één in om de hele zaal mee te krijgen met zijn catchy nummers. We kregen in de Rotonde de ene kolkende moshpit na de andere te zien.
Pi’erre Bourne hoort tegenwoordig bij de top van de producers in de hiphopwereld. Bij het bredere publiek zal zijn iconische producertag ‘Yo Pi’erre, you wanna come out here?’ iets bekender in de oren klinken. Hij brak samen met Playboi Carti door en producete het grootste deel van diens laatste twee albums. Sindsdien werkte hij samen met grote sterren als Kanye West en Travis Scott. Als soloartiest bouwde hij via SoundCloud een heel loyale fanbase op dankzij The life of Pi’erre, een trilogie over zijn leven. Zijn eerste studioalbum, The Life of Pi’erre 4, is het vervolg op deze reeks van mixtapes.
De Antwerpse dj Yunobi mocht de Rotonde opwarmen met enkele stevige beats. Hij voelde het publiek goed aan en wist met welke nummers hij hen kon innemen. “Gatti” van Travis Scott en de pas overleden Pop Smoke opende de eerste moshpit. Playboi Carti mocht natuurlijk niet ontbreken en daarmee sloot Yunobi zijn set dan ook af. Zijn opdracht was volbracht: de Rotonde stond al in lichterlaaie nog voor de hoofdact moest beginnen. Het publiek was er duidelijk klaar voor.
https://www.instagram.com/p/B9DB6hsBJt9/
‘Yo Pi’erre, you wanna come out here?’, met deze woorden kwam Pi’erre Bourne het podium opgewandeld. Hij liet het publiek mee scanderen en zo zat de sfeer meteen goed. Bourne begon met zijn grootste hit “Poof”. De Rotonde daverde vanaf de eerste minuut op zijn grondvesten. Het daaropvolgende “Try Again” bewees al snel dat het energiepeil niet veel meer zou zakken die avond. Het publiek was verliefd op hem en daarom moest hij weinig moeite doen om ze telkens weer mee te krijgen. Hij had er zelfs geen dj voor nodig, want hij deed alles zelf en was perfect voorbereid.
Hoewel dit niet echt te merken was aan het publiek, dreigde Pi’erre Bourne naar het einde toe wat eentonig te klinken. Hij moest te veel vertrouwen op zijn autotune, waardoor de meeste nummers gelijkaardig klonken. Ook het feit dat hij geen dj meegenomen had, zorgde ervoor dat verrassingen uitbleven. Hij hield zich perfect aan een vooraf geregisseerde show. Gelukkig viel dat niet echt op en gaf het publiek er geen moer om.
Afsluiten deed hij met een gloednieuw nummer, “Switching Lanes”, dat op zijn volgende langspeler The Life of Pi’erre 5 zal komen. Dat nummer viel zo hard in de smaak dat het niet twee maar drie keer gespeeld werd. Ook zelf gaf hij aan een grote fan te zijn van deze single. Al na vijftig minuten was het optreden afgelopen. Hij kreeg nog een gigantisch applaus en bedankte zijn publiek voor ’the best show of the tour yet’, waarna hij op de tonen van “Poof” het podium verliet. Het publiek was duidelijk nog niet klaar en zong uit volle borst mee met de hitsingle. Enkele oude nummers zouden deze show nog beter gemaakt hebben, maar de man was hier duidelijk enkel met de bedoeling zijn nieuwste materiaal te promoten.
Pi’erre Bourne toonde in de Botanique dat hij meer kan dan hiphopbeats producen. Hij kreeg het publiek in De Rotonde vanaf het prille begin mee en dirigeerde de ene moshpit na de andere. Ook het publiek verdient een eervolle vermelding, want zonder hen zou deze show een pak minder straf geweest zijn. Pi’erre Bourne komt deze zomer terug naar Europa en maakt onder meer een stop op Woo-Hah. In België heeft hij voorlopig nog geen festivals gepland.
Setlist:
Poof
Try Again
Feds
Be Mine
Ballad
Routine
Lovers
How High
Romeo Must Die
Racer
Stereotypes
Doublemint
Horoscopes
Juice
Guillotine
Speed Dial
Switching Lanes
Switching Lanes
Poof
Switching Lanes