De poprockers van The All-American Rejects hebben binnen het milieu een cultstatus verworven, maar het dateert alweer van 2012 dat we nog eens echt nieuwe muziek te horen kregen. De mannen van Oklahoma losten vandaag drie nieuwe singles. Of dat de voorbode is van een nieuw album is nog niet helemaal duidelijk, maar we nemen alvast deze drie nieuwe nummers eens onder de loep.
Het eerste van de drie nieuwe nummers heet “Send Her To Heaven”. Onder die titel werden ze ook officieel gebundeld. Het nummer begint vrolijk uptempo met een leuk drumstukje, maar wordt algauw overstemd door een onnodig elektronisch deuntje gevolgd door piano. De gezangen van zanger Tyson Ritter klinken tijdens de strofes nog behoorlijk interessant, maar overtuigen doet het refrein allesbehalve. Niet de opener waar we op gehoopt hadden.
“Gen Why? (DGAF)” is het tweede nummer in de rij en begint al even flauw als de voorganger. Alweer piano en dat is toch niet wat we verwachten van The All-American Rejects. In tegenstelling tot “Send Her To Heaven” heeft het refrein echter wel een fijne, zij het dan vooral speelse, toets. Het thema is ook niet ver te zoeken, een van de meest uitgemolken thema’s de laatste tijd binnen het pop punk genre: ‘we don’t give a fuck’.
Geen plotse verrassingen op de derde en laatste single genaamd “Demons”. Alweer een nummer met veel te weinig pit dat je meer laat meewiegen met je ogen toe, dan je uit te nodigen om volledig los te gaan. Het tempo blijft ook heel het nummer hetzelfde, dus na zowat dertig seconden heb je gehoord wat je moet horen en krijg je gewoon zin om de oude klassiekers terug boven te halen.
Dé grote comeback van The All-American Rejects na zeven jaar afwezigheid is er toch een in mineur geworden. Ze volgen de weg die ze met hun laatste album Kids In The Street zijn ingeslagen. Weg met de punkrock en welkom matige pop-achtige hitjes. In plaats van ons zin te doen krijgen in een eventueel nieuw album, vloeien er enkel nostalgische traantjes uit heimwee naar nummers als “Gives You Hell” en “Dirty Little Secret”.