Muzieknieuwtjes

Een nieuw muziekmagazine: 33-45 Magazine, niet zomaar print

Muzieknieuwtjes

Een nieuw muziekmagazine: 33-45 Magazine, niet zomaar print

Toen vorig jaar een doek viel over muziektijdschrift RifRaf was niemand echt verbaasd. Blogs kwamen als paddenstoelen uit de grond, en ook Humo had zijn media-afdeling al omgeschoold tot webdevelopers en social media-experts. “Zonde!”, zegt 33-45 Magazine, en ze slaan een nieuwe weg in. In print!

Of je nu boodschappen doet, op café gaat of op weg bent naar het werk, muziek is altijd aanwezig. Ze vormt een extra laag geluid in ons dagelijks leven, naast het ruisen van de wind en het rollen van de wagens. Maar is dat de rol van muziek? Muziek heeft de kracht te verenigen, een soundtrack te vormen van een generatie, statements te maken. Muziek brengt je in extase, biedt troost, zet aan tot denken. Muziek heeft meer impact dan zichtbaar is. Daarom wil 33-45 muziek de plaats geven die ze verdient: de voorgrond.

De missiestatement van 33-45 toont waar ze rond werken: muziek is overal! De nuance zit hem in de luisteraar. 33-45 zal de nadruk leggen op muziekbeleving, niet op artiesten en muziekgenres. Zoals ze woensdag op Radio 1 zeiden, is print daar het ideale medium voor. “Recensies en interviews hebben hun plaats gevonden op de blogs. De actualiteit mag namelijk post per post voorbij vliegen. Wij gaan voor tijdloze inhoud. Die verdient een duurzame uitvoering. Een boek dat je laat liggen op de koffietafel.” Wij zien in hen alvast de Dansende Beren van de tijdloze inhoud, niet actueel maar wel met de muziek als centraal punt.

Het verdwijnen van RifRaf heeft hen wel één ding geleerd. Print kan niet meer gratis, en mag niet meer afhankelijk zijn van advertenties. De eerste editie, in januari, zal dan ook €15 kosten. Om die editie te realiseren moet dus ook de drukkost betaald worden. Hiervoor heeft 33-45 Magazine een crowdfunding opgestart. Je kan er exemplaren in pre-order bestellen, eventueel met een bonus van concerttickets of een goodie bag.

Om volledig in de mood te komen, is er zaterdag 16/09 ook een lanceringsevent gepland in Café Video, in Gent. Klinkende namen als Teun Verbruggen en The Very Very Danger staan er naast jonge wolven als Josefien Deloof en Coyote Melon in een gevarieerde avond.

Website / Crowdfunding / Facebook

3668 posts

About author
Ook bekend als "Den Beir", oprichter van de site, leidt alles in goeie banen en schrijft ook wel eens iets.
Articles

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.