Glass Museum is onderdeel van de bruisende Brusselse scène. De groep brengt een intrigerende mengeling van enerzijds filmische en anderzijds experimentele jazz, die daarnaast ook een mathematische elektronicafactor toebedeeld krijgt. Luisteren naar hun nummers voelt inderdaad aan als een ontdekkingstocht doorheen een enigszins avantgardistisch museum, waarin je dingen aantreft die je niet had zien aankomen en waarvan je het rondleidingsboekje zeker spaart. Op 27 maart komt Glass Museums album Reykjavík uit en met “Abyss” krijgen we daar een eerste, bijzonder geestdriftige opwarmer van te horen.
“Abyss” werpt je snel de dieperik in; de gestroomlijnde pianoklanken waarmee het nummer opent, worden voor je het weet verrijkt door intensiteit en neerslachtigheid. Door de suggestiviteit van de muziek komen die emoties enkel nog harder binnen en is er geen ontkomen meer aan. Even later gebeurt dan waar we al voor vreesden en naar uitkeken tegelijk: het opduiken van berekende, maar uiterst explosieve elektronica die de gevaarlijk drastische scherpte van “Abyss” vormt. Glass Museum is heer en meester in songstructuur en weet dat ook hier uit te spelen, want de luisterbeurt wordt er enkel heftiger op.
Jawadde, met zo’n fameuze pieken en dalen kan heel je dag om zeep geholpen worden en ook live moet dit een heuse gebeurtenis zijn die smoelwerken laat openvallen. We raden je dan ook ten zeerste aan om Glass Museum live te gaan beleven. Dat kan op 4 mei in de Botanique tijdens Les Nuits. Stad- en genregenoten van ECHT! staat die avond ook op de line-up.
Ontdek nog meer muziek op onze Spotify.